EsperónEen andere pionier is Noe Esperón. Deze Mexicaan begon 33 jaar geleden met het 'breintrainen' van kinderen. Dit hield in dat hij kinderen met behulp met eeuwenoude meditatie- en ademhalingstechnieken uit zijn vaderland leert lezen, kijken en tekenen zonder daarbij hun ogen te gebruiken. Geblinddoekt lezen de kinderen moeiteloos teksten en beschrijven afbeeldingen die ze op deze manier waarnemen. Ook kunnen ze moeiteloos voetballen met een blinddoek op, waarbij ze de elkaar gericht de bal toespelen. En o ja, met hun voeten kunnen ze ook lezen en plaatjes kijken.
Uitgangspunt is dat de geest niet zetelt in het brein maar groter en ruimer is dan gedacht. De geest staat alleen in verbinding met het brein, zoals hij ook in verbinding staat met het centrale zenuwstelsel, herinneringen en overtuigingen.
Kinderen in de gelegenheid stellen hun zevende zintuig te ontwikkelen en te gebruiken, leidt tot spectaculaire leerresultaten en schoolprestaties. De kinderen krijgen een beter zelfbeeld en groeien op tot evenwichtigere volwassenen. Ook kinderen met dyslexie en kinderen die snel afgeleid zijn hebben er baat bij. Maar het leren van extra oculaire visie -zoals Esperón het noemt- doet meer. Het leidt bovenal tot een stukje versnelde evolutie van de mensheid, doordat de kinderen meer mentale helderheid verwerven, meer met hun intuïtie in contact staan en erop vertrouwen, enorm groeien in hun creativiteit en ware identiteit en hogere circuits in hun hersenen ontwikkelen.
ICU ACDEMY
Hieronder zie je een documentaire over de ICU Academie, gevestigd in Eneland. Deze academie, opgericht door Nicola Farmer, stelt zich ten doel zoveel mogelijk kinderen Extra Ocular Vision bij te brengen. Het wachten is op de eerste academie van deze soort in Nederland. Wie durft?